יום שני, 18 ביולי 2011

מחקר באירופה: מריחואנה מאיטה התדרדרות באלצהיימר



מתוך האתר קנביסה:
מחקר ספרדי וישראלי חדש מראים שתוצר סינטטי הזהה למרכיב הפעיל במריחואנה יכול להפחית את הדלקת ולמנוע את ההתדרדרות המנטלית המלווה למחלת האלצהייצר. על אף שהניסוי נערך על רקמת מוח אדם במעבדה ועל מודל עכברים — אך לא על בני אדם חיים — המחקר נחשב כצעד רציני , לא רק בהבנה כיצד המוח מגיב למחלת האלצהיימר, אך גם בעזרה לפיתוח תרופות חדישות עבור אלצהיימר כמו גם מחלת פרקינסון.

פרופסור רפאל משולם מומחה לכימיה רפואית שגילה את המרכיב הפעיל במריחואנה שנקרא THC ,ערך את המחקר ב Cajal Institute and Complutense University במדריד שם המחקר הובל על ידי Maria de Ceballos , המחקר הופיע במהדורה של המגזין Journal of Neuroscience ,שמפורסם על ידי ההתאחדות לנוירולוגיה , ארגון בו חברים יותר מ 36,000 מדענים ורופאים הלומדים את המוח ומערכת העצבים.

כדי להראות את ההשפעות המונעות של הקנבינואידים על מחלת האלצהיימר , הצוות קודם כל השווה את רקמת המוח שנלקחה מאדם שנפטר מאלצהיימר לזאת של אדם בריא שמת בגיל דומה. הם הסתכלו מקרוב על קולטני הקנבינואידים CB1 ו CB2 – חלבונים אליהם הקנבינואידים נקשרים וגורמים להשפעתם להיות מורגשת ושל atmicroglia אשר מפעיל את התגובה החיסונית של המוח. מיקרוגליה – כאשר הוא פעיל אוסף לתוכו רובדים ומשקעים שונים הגורמים לזיהום. החוקרים גילו תיפקוד מופחת משמעותית בקולטני הקנבינואידים ברקמת המוח החולה.

בתוספת לזה , החוקרים הראו שהקנבינואידים מנעו התדרדרות קוגנטיבית בניסויים בעכברים. הם הזריקו לעכברים אמילואיד (שגורם להתדרדרות קוגנטיבית) – דבר זה נתן לחוקרים את האפשרות לכנס או לשלוט בכניסת החלבונים למוח העכברים למשך שבוע. עכברים אחרים קיבלו זריקות של קנבינואידים ואמילואיד או חלבון בקרה אחר. לאחר חודשיים החוקרים אימנו את העכברים במשך חמישה ימים למצוא משטח חבוי מתחת למים. העכברים שקיבלו את האמילואיד לבדו לא הצליחו ללמוד כיצד למצוא את המשטח.

פרופסור משולם אמר ף שהתגלית הייתה חשובה ביותר , מכוון שרוב התרופות הניתנות עבור מחלות ניוון עצביות כמו אלצהיימר ופרקינסון פועלות נגד הסימפטומים של המחלות , ולא כנגד הגורמים היסודיים של המחלות הניווניות. אין צורך בעישון מריחואנה על מנת לערוך את המחקרים הללו, אלא בשימוש בגרסה סינטטית של החומר הפעיל בקנביס הרפואי , כך אמר לג'רוזלם פוסט.

עדיין לא נקבעו ניסויים קליניים ועדיין לא הוגשה שום בקשה לאישור ניסויים כאלו. ביצוע ניסויים קליניים זהו תהליך מאוד יקר ומורכב , אמר , אך הביע תקווה שניסויים כאלו יערכו עקב האיום הגדול על בריאות אנשים ממחלות כמו אלצהיימר והפרעות ניוון עיצביות אחרות.

החוקרים גילו שנוכחותו של חלבון האמילואיד במוח העכברים גרם להפעלת תגובה חיסונית. העכברים שקיבלו חלבון בקרה לא הראו פעילות של המיקרוגליה. על ידי שימוש בתרביות תאים , החוקרים אישרו שהקנבינואידים גרמו לתגובת נגד לפעולתה של המיקרוגליה ולכן הפחיתו את הדלקת. ממצאים אלו שמראים שהקנבינואידים פועלים למניעת דלקת ולהגנת המוח, יכולים להיות מופע הפתיחה לשימושים של קנביס רפואי בתור גישה טיפולית למחלות כמו אלצהיימר, אמרה ,דה-סבלוס. המדענים ימקדו מעכשיו את מאמציהם על שניים מקולטני הקנבינואידים המרכזיים שאינם מעורבים בהפקת האפקטים הפסיכוטרופיים או ה "היי הנגרם מעישון מריחואנה או קנביס רפואי" .

AddThis

Bookmark and Share