יום שלישי, 29 בדצמבר 2009

טופו-מה זה הגוש הטפל הזה?


טופו

תכונות
הטופו מופק מפולי סויה, ויש לו דרגות קושי שונות, בהתאם לטעם האישי ולשימוש המבוקש. באשר לטעמו, הדעות חלוקות: יש לו יותר שונאים מאוהדים, אך ככל שהתרבו ההוכחות ליתרונותיו הבריאותיים, כך הפך לאורח קרוא במטבחים שלנו.
טעמו נייטרלי, ותכונתו הדומיננטית היא כושר ספיגה נפלא של טעמים אחרים. אבל ביפן הטופו נחשב - למעדן כמות שהוא, ללא תוספות. לזכותינו, אנשי המערב ייאמר, שרובנו לא נחשפים כנראה לטופו משובח, ולא מודעים כלל לשפע המאכלים הנפלאים שאפשר להכין ממנו.
הטופו הנמכר בארץ מיוצר בתהליך יפני מסורתי על ידי כמה יצרנים, במרקם קשה וחצי קשה. הוא דל קלוריות - 100 קלוריות ב-200 גרם טופו. אם פותחים את אריזת הוואקום ולא משתמשים בכל הכמות, שומרים את השארית בכלי עם מים, שאותם מחליפים מדי יום. מומלץ לשים לב לתאריך התפוגה.
טיפ: במקום לשמור את הטופו במים, אפשר לפרוס אותו לפרוסות או לחתוך לקוביות ולשמור במרינדה על בסיס רוטב סויה, ג'ינג'ר קצוץ, שום וטיפת שמן שומשום. משם קצרה הדרך לגיוון סלטים ותבשילי ירקות.

סגולות בריאותיות
הטופו הוא תחליף מצוין לבשר ולמוצרי חלב ומקור טוב לחלבון ולסידן. בנוסף, מחקרים מהשנים האחרונות מוכיחים, שהוא מכיל נגזרות של ההורמון הנשי אסטרוגן, ולכן מסייע לנשים בצמצום תופעות גיל המעבר, ובכלל מוריד את הסיכון לחלות במחלות לב, סרטן ובריחת סידן. הוא עשיר בוויטמינים ומינרלים, וסגולותיו הטובות אינן נפגעות בבישול או בטיגון.מאחר שמשנה פעולות הורמונליות מומלץ לצרוך בכמויות מבוקרות ובפרט אצל ילדים.

שימושים
-מסיפים קוביות טופו כמעט לכל מתכון, שיש בו קוביות או רצועות עוף, במקום העוף או בנוסף לו.
-קוביות טופו יוסיפו תוכן לכל מרק אסיאתי וגם למרק עוף רגיל.
-משרים פרוסות טופו במרינדה (כמפורט למעלה) ומטגנים. אפשר גם לצלות בגריל.
-תחליף לגבינת ריקוטה ברוטב על בסיס עגבניות - מבשלים את הטופו המגורר עם העגבניות; באותו אופן הטופו יכול להחליף את הגבינה הצהובה בפשטידות ירק, ואף להשביח את טעמן, שלא לדבר על אפקט האנטי-כולסטרול
-טוחנים טופו ומכינים ממנו קציצות, כפי שמכינים קציצות בשר.



ועכשיו,הפשילו שרוולים ולמתכון הראשון:



שווארמה טופו

החומרים:

חבילת טופו
3 כפות רוטב סויה טבעי
חצי כוס מים רותחים
כפית חוויאג'

מעט שום כתוש

ההכנה:


חותכים טופו לקוביות קטנות
מכניסים לווק או מחבת עמוקה עם חצי כוס מים רותחים, רוטב סויה חוויאג' ושום
מערבבים מדי פעם וממשיכים עד שכל המים מתאדים
ממשיכים לקלות ומערבבים מדי פעם את הקוביות עד שנהיות פריכות.


אני מקווה שפלנגיפור נתן לכם טעימה קטנה מהטופו,
ב"ה נביא עוד מתכוני טופו בהמשך,
במסגרת מתכוני הבריאות של פלנגיפור.
לשובע!




AddThis

Bookmark and Share