יום ראשון, 27 בדצמבר 2009

פרחי באך על קצה המזלג




המרכז לרפואה משלימה
פרחי באך -
פירוט התמציות

סוגי תמציות



התמציות נחלקות ל- 7 קבוצות: פחד, בדידות, רגישות יתר, דאגת יתר, יאוש ואובדן תקווה, חוסר בטחון, ניתוק מהמציאות.



הפרוט הבא הינו תמציתי ואינו מקיף דיו לאבחון עצמי.

 כמו כן קחו בחשבון שבדר"כ כלל יראה לנו שכמעט כל התמציות מתאימות לנו מאחר ולא עלינו על שורש הבעיה. לדוגמא:יכול להיות לאדם פחד שנובע בעצם מחוסר בטחון ולכן לא נקח תמצית מקבוצת הפחד.

כל חוסר איזון בו מטפלת התמצית יש לו חוזק אישי אצל כל אדם ויכול להתבטא בצורה חלשה או קיצונית. הסימפטומים המובאים בסוף כל תמצית אינן חייבים להופיע ואינם מעידים כי זו התמצית המתאימה.  

שימו לב: התמציות פועלות רק בדרך המיצוי שגילה ד"ר באך. למי שמתאימה התמצית שבולת שועל – אין טעם שיאכל מעכשיו הרבה דייסה...




פחד




ASPEN פחדים לא מוסברים שמקורם אינו ידוע.דוגמא נפוצה -  פחד מג'וקים ללא הסבר.אדם יכול להירתע מהם אך למה לפחד? זו דוגמא לפחד שנראה ברור אך בבסיסו אינו ברור.

עלולים לסבול מאלם דבור, גמגום, הזעות, רעידות, דופק מהיר.


MIMULUS פחד מדבר ידוע וברור. עלולים לסבול מאלם דבור, גמגום, חולשה, נדודי שינה, חוורון.



ROCK ROSE פחד קיצוני, חרדה ופאניקה עד חוסר תפקוד. עלולים לסבול מפחד הגורם לכיווץ מערכת הנשימה, פחד מוות, פחד עד שיתוק, חוסד הכרה, אלם דיבור עוורון וחרשות, זיעה קרה רעידות.


CHERRY PLUM פחד מאובדן שליטה ו/או שפיות. עלולים לסבול מצורת דיבור ותנועות גוף לא נשלטות.  

RED CHESTNUT פחד ודאגה אובססיבית לאחרים. עלולים לסבול מפחד הגורם לכיווץ מערכת הנשימה, פחד מוות, פחד עד שיתוק, חוסד הכרה, אלם דיבור עוורון וחרשות, זיעה קרה ורעידות .


בדידות


IMPATIENS עצבנות, חוסר סבלנות – קצב של אחרים נראה איטי, לא סומך על אחרים.

עלולים לסבול מגלי חום, תנועות גוף עצבניות, כאבים עוויתיים.



WATER VIOLET מתבדל ומתבודד, לא מתערב ולא אוהב שמתערבים במעשיו, התנשאות.

עלולים לסבול ממתח שרירם, נוקשות פרקים.



HEATHER פחד מבדידות שמוביל ל"הדבקות" לאחרים.



רגישות יתר   





AGRIMONY יסורי נפש מאחורי פנים צוחקות – עוטי מסכות, הומור כדי שלא ידעו מה שעובר עליהם. עלולים לסבול מתשישות ועייפות ממשחק כפול, נדודי שינה, דלקות של עצבי הפנים, בעיות גרון.



CENTAURY חוסר עמוד שדרה, קושי לומר לא לאחרים.עלולים לסבול מעייפות כונית, חיוורון, קול חלוש, בעיות בעמוד שדרה, מכופף.


WALNUT רגיש לשינויים והשפעות חיצוניות. טוב  לתקופות של מעברים ושינויים, גיל המעבר, רגישות יתר לדעות של אחרים.  עלולים לסבול מהרגשה של חשיפת יתר וחוסר הגנה.


HOLLY מחשבו ת קשות של כעס, מרירות, קנאה. לא מאמינים שיכולים להיות נאהבים בזכות עצמם. טוב לילד המקנא באחיו הקטן. עלולים לסבול מבעיות בכיס מרה והכבד, עצירות/שלשולים, בעיות גרון, אולקוס.




דאגת יתר



BEECH ביקורתיות, דרישות גבוהות והנמכת אחרים. דורשים דיוק, סדר ומשמעת.

עלולים לסבול מבעיות באיברי החושים, מתח שרירים, חוסר גמישות מרפקים, מתח לסתות וכו'.


CHICORY –"אמא" של כולם, אהבה ודאגת יתר לסביבה תוך נטיה לחיות את חיי האחרים כדי לזכות בתשומת לב. ה"תשומי" האובססיבי. פחד נטישה וחסך עצום באהבה. עלולים לסבול מבעיות בתפקוד לבלב, נפילות אנרגיה, חוסר שקט נפשי, נמשכים למתוק וקניות של צ'ופרים.



ROCK WATER התמצית היחידה שאינה צמח אלה מים ממעיין ספציפי. קדושים מעונים, מסגפים את עצמם, מתרכזים במטרה כדי להוות דומא לסביבה. עלולים לסבול מנוקשות פרקים, קשיון גידים ורצועות, לסתות קפוצות, בעיות כלי דם וזרימה.



VERVAIN חוש צדק מפותח בעלי דעות ועקרונות ברורים שחייבים שכולם ידעו ובעלי צורך להמיר את הסביבה לדעתם. עלולים לסבול ממתח ולחץ רב, קשיי הרדמות, החלשות מערכת חיסונית, שרירים תפוסים, גוף נוקשה וכאבי ראש.


VAIN רודנים, מנהיגים שמנצלים את כוחם ומצפים שיעשו את דברם ללא ויכוח.

עלולים לסבול מבעיות מפרקים וברכיים, לחץ דם גבוה, מתח שרירים. 






יאוש ואובדן תקוה




WILLOW – עברו יסורים וקשה להם שלא להתמרמר על הסביבה, ממורמרים, חשים שנעשה להם עוול ויצדיקו תמיד את מעשיהם. עלולים לסבול מבעיות בכבד ובכיס מרה. 


SWEET CHESTNUT -  עברו יסורים וכאב עד ליאוש והתמוטטות נפשית. אין מוצא.

עלולים לסבול מסימפטומים נפשיים בעיקר, דכאון כמחלה.


STAR OF BETH LEHEM טראומה והלם – עכשווי או מודחק.

עלולים לסבול מסימפטומים שקשורים להלם – התעוורות פתאומית, אלם דיבור, חרשות, שיתוק חלקי/מלא, הזעות, התמוטטות עצבים, התקפי לב, נשירת/הלבנת שיער פתאומית וכו'.  


PINE רגשות אשם שיוצאים מפרופורציה. עלולים לסבול מהכליות בעיקר.


OAK אנשים בעלי יכולת שחייבים לנצח, להגיע למטרה בכל מחיר. גם כשמותשים ולא יכולים יותר ימשיכו לחתור לכך. עלולים לסבול מעייפות, כאבי כתפיים וגב, התמוטטות עצבים.



ELM אנשים הלוקחים על עצמם הרבה אחריות כי מוכשרים ומצפים מהם עד להתשה טוטלית. בניגוד לOAK הם כבר לא יכולים להמשיך יותר. עלולים לסבול מירידה במערכת חיסונית, חולשה, עייפות, בלבול, שפוט לקוי.



MUSTARD ענן קדרות ללא סיבה נראית לעין. טוב למצבים של שינויים הורמונליים נשיים המשפיעים מבחינה נפשית,גיל המעבר וכו'.


LARCH חוסר בטחון, מצפים לכשלון ולא משקיעים מספיק. 

CRAB APPLE ניקוי פנימי וחיצוני, טוב לבעיות עור, לאנשים עם תחושת לכלוך, רצון  לטיהור.  נובע משנאה עצמית ופרקציוניזם.  עלולים לסבול מנקיון יתר, רחיצת ידיים אובססיבית, אסטניסטיות. 
 -חוסר בטחון

CERATO אי הקשבה לקול פנימי. אוסף דעות ועצות אובססיבי.  עלולים לסבול מבלבול, כאבי ראש, סחרחורות. 


GENTIAN מרימים ידיים עם כל עיכוב קטן, חוסר אמונה גורם לחוסר יכולת. טוב למצבים בהם יש עצירה או נסיגה מסויימת כגון מצב שהחל להשתפר ונסוג ולמחסומים ובעיות בחיי היומיום. עלולים לסבול מעצירות. -  

GORSE – וותרנים, לא מאמינים כי יש סיכוי אז לא ינסו. בעת מחלה ינסו טיפול למען אחרים אך יהיו בטוחים שלא יעזור. טוב לתקופה של איבוד תקווה לאחר טיפולים רבים, בשלבים ראשונים של מחלות קשות וכו'. עלולים לסבול מחוסר תאבון ושינה, מבט עמום ועיניים כבויות, קווים שחורים תחת העיניים. 

HORNBEAM – תמצית סטרטר. אין כח נפשי למשימה למרות שבדר"כ מושגת. (טוב לשביזות יום א'). עלולים לסבול מכבדות רגליים, עייפות התחלתית שנעלמת עם התחלת עבודה.



SCLERANTHUS – הססנות, חוסר החלטיות בין 2 דברים ברורים אך לא נוטים לשתף בבחירה אנשים אחרים. עלולים לסבול ממחלות הבאות ונעלמות כפריחה,סחרחורות, הקאות, קשיי הרדמות, התקפי רעד, חוסר תאבון, חוסר שיווי משקל, פגיעה במערכת העצבים.

-

WILD OAT – מחפשים את דרכם בחיים,לא ממוקדים, מתפזרים ונתקעים.  עלולים לסבול מבלבול, סחרחורת, כאבי עיניים, מיגרנות, בעיות עיכול, חוסר יציבות ברגליים.  


ניתוק מהמציאות



CHESTNUT BUD חזרה על שגיאות, אי למידה מנסיונות החיים.



CLEMATIS -  חולמניים, חיים בעתיד, מדמיינים איך אז יהיה טוב יותר. עלולים לסבול מעייפות וצורך רב בשינה, הפרעות קשב וריכוז, נרדמים בקלות.


HONEYSUCKLE חיים בעבר, תחושת החמצה, הזדמנות שפוספסה.

OLIVE עברו עומס פיזי או נפשי ומותשים פיזית, אין כח לכלום. עלולים לסבול מעייפות שרירים, הזעת יתר מלווה בקור.




WILD ROSE השלמה עם המצב ללא סיבה נראית לעין, ללא מאמץ לשיפור המצב ולהגיע לאושר.



WHITE CHESTNUT מחשבות מעגליות מטרידות שאינן עוזבות או חוזרות ונשנות ללא מוצא. עינוי מנטלי. משחזרים את שעבר עליהם שוב ושוב.


המרכז לרפואה משלימה

AddThis

Bookmark and Share