יום חמישי, 31 בדצמבר 2009

סערה בכוס תה

סערה בכוס תה

 

 

מה יותר נעים ביום קר וגשום מאשר להתרווח על הספה עם כוס תה חם, עוגיות וספר? אז למה שלא "על הדרך" נהפוך את זה לאקט בריאותי ברקיחת תה צמחים ביתית?

עשבי התיבול המשמשים אף לרקיחת תה הם בית מרקחת שלם, עשירים בויטמינים, מינרלים, חומרים אנטי בקטריאלים, משפרים מערכת חיסונית, זיכרון וכו'. ניתן להשתמש בהם כתיבול לסלט ולתבשילים שונים וכמובן בתור תה – השריה קצרה של 10-15 ד"ק במים חמים וסינון.

 

אורגנו- המחקר המדעי מצא פעילות אנטי בקטריאלית הודות לתימול (THYMOL) שבו המשמש כקוטל חיידקים ומשחרר ליחה ממערכת הנשימה. כמו כן נמצא כי האורגנו נוגד חמצון חזק, יש לו השפעה נוגדת סרטן הודות לפיטוכימיקלים המצויים בו וכן מניעת זיהומים פטרייתים. ברפואה הסינית נעשה בו שימוש גם להקלת חום, הקאות, שלשולים, צהבת וגרד בעור. לטיפול בהפרעות עיכול או הקלת שיעול לחלוט 1-2 כפיות אורגנו טרי במים רותחים, לסנן ולשתות. לא מומלץ להשתמש בכמות גדולה במהלך הריון!

 

לואיזה- הלואיזה משמשת אותנו לטיפול בהפרעות עיכול, טיפול בדלקת גרון ובדלקות במע' השתן. המחקר המדעי מצא כי הלואיזה מכילה כמות גבוהה של נוגדי חמצון.

 

לימונית- ברפואה המשלימה משמשת הלימונית לשיפור מראה העור והציפורניים ולבריאותם. המחקר המדעי הוסיף וגילה השפעות נוגדות סרטן ואפילו הורדת כולסטרול.

 

נענע- הנענע ברפואה הסינית נחשב לצמח מקרר ומהרמן ואף מטהר את הכבד והוא מומלץ לשתיה אחרי ארוחה כבדה עקב היותו משפר תהליכי עיכול ומגרה ומפריש מיצי מרה ועיכול. כמו כן יש לנענע סגולות אנטיבקטריאליות.

 

רוזמרין- בסין העתיקה השתשמשו ברוזמרין לטיפול בכאבי ראש ובליקויים במע' העצבים. רוזמרין מגביר הזעה ומפסיק דימומים אולם הוא גם מעלה לחץ דם. מחקרים מראים כי הוא מעודד פעילות של אצטיכולין במח ועשוי לתרום לטיפול באסטמה.

 

תה ירוק- מבין חליטות הצמחים ניתן לומר שהתה הירוק הוא בעל היתרונות הרפואיים הרבים ביותר. בין סגולותיו ניתן למנות- הפחתה משמעותית בסיכון ללקות במחלות כלי דם ולב, תמיכה ושיפור של מע' החיסון, סיוע טיפול ומניעה של מחלות כבד ושבץ מוחי, שמירה על בריאות השיניים והחניכיים, הפחתת תהליכי דלקת ובעיקר דלקת פרקים, עיכוב תהליכים סרטניים, הורדת כולסטרול ועוד. חשוב לציין שב-240 מ"ל תה ירוק ישנם כ-30-60 מ"ג קפאין בהשוואה ל-100 מ"ג קפאין המצויים באותה כמות של קפה.

טיפ: שתיית תה ירוק אחרי החמין של שבת תוריד את הכבדות והעייפות המוכרות.

 

 

 

לסיכום

 הצמחים הם כלי נפלא ברפואה ורב שימושי. ניתן לתת עוד אינספור דוגמאות (כתה עלי זית המוריד לחץ דם, תה עלי פטל המנקה את הרחם וטוב בחודשי ההריון האחרונים וכו') .בורא עולם נתן לכל צמח ושיח את הסגולות המיוחדות לו וקצרה היריעה מלהכיל. יש לציין כי אין לראות בכתבה זו כהמלצה רפואית ובכל בעיה יש להתייעץ כדי שילקח בחשבון המצב הרפואי בכללותו.

 

 

AddThis

Bookmark and Share