יום ראשון, 3 בינואר 2010

להדק חגורות

בס"ד

וישמן ישורון


החגים עברו והותירו עימם מצבורי עודפים במקומות שונים (חלק עוד מהחגים הקודמים) שקשה להפטר מהם, מה גם שהחורף זו עונת האגירה של הגוף, ולא ממש מתחשק לעשות הליכה ספורטיבית בין הטיפות כשהרוח מכה בפנים.
אז יש את אלה שמתייאשים מראש או מבטיחים ממחר דיאטה (וכל יום יש מחר חדש) ויש את אלה שנכנסים לדיאטת רעב, שלא רק שהתוצאות בה אינן מבטיחות, גם מבחינה בריאותית זה אינו כדאי ובדר"כ נכנסים לדיאטת יו-יו – ברגע שיוצאים מהמשטר עולים חזרה וחוזר חלילה.
לפי הרפואה הסינית המזון שאנו אוכלים מגיע אל הקיבה שנקראת "המחסן הגדול" ועל תהליך זיקוק והפקת האנרגיה מהמזון אחראי הטחול שגם מניע את התמציות אל תחנות ההמשך. כאשר אנו מתישים את הטחול שלנו ע"י מזון תעשיתי, קר ושמנוני וכן ע"י עבודה מנטלית מאומצת או שילוב של שניהם (אכילה וקריאה יחד) הטחול מפיק תוצר לוואי מתהליך הזיקוק שנקרא – לחות.
הלחות מצטברת בגוף ועלולה להזיק בכיוונים שונים (ברונכיטיס, שלשול וכו') וכן לשקוע ולמלא את תאי השומן בגופנו. הלחות גם מתחילה במין מעגל מרושע של החלשת הטחול, שעקב כך מייצר עוד לחות שחוזרת ומחלישה אותו וחוזר חלילה.


איך יוצאים מזה?
האקופנטורה או בשמה העממי דיקור סיני מועילה במספר רבדים:
א.    מחזקת את הטחול והקיבה כדי שיעבדו במיטבם ויסלקו את הלחות מגופנו ויתמירו אותה לאנרגיה.
ב.     מסלקת את הלחות וע"י כך גורמת להרזיה וגם מאפשרת לטחול להשתקם.

כדי שכל התהליך יהיה במיטבו אנו משלבים תזונה שמייבשת לחות ומחזקת את אלמנט האדמה (טחול וקיבה). התזונה אינה כוללת מעקב עקשני וחישוב קלוריות מעטיפות המזון כי אין לזה חשיבות בעיני הסינים.
התזונה תכלול בעיקר מזון מבושל שבעצם מקל על מע' העיכול כי הוא כבר התחיל את תהליך העיכול בסיר.; מזונות כתומים שמחזקים את אלמנט האדמה כבטטה, גזר וכו'; מזונות מרים שמנקזים ומייבשים לחות כגון שיפון, פלפל לבן; וכן הורדת מוצרי מזון מעובדים וחסרי חשיבות תזונתית אשר מכבידים על מע' העיכול כסוכר לבן.

בנוסף רצוי לשלב פעילות גופנית קלה כהתעמלות או הליכה.

ישנם אף שמנים ארומותרפיים כגון שמן האשכולית שתורמים לשריפת השומנים וחיזוק הגוף.

לסיכום -  כדאי להמנע מדיאטות רעב למינהן שפוגעות בגוף ולפעמים מכלות מחסני ויטמינים ומינרלים הנצרכים לגוף ומרגילות את הגוף לחיות על כמות קטנה של מזון שלאחר זמן, אם נאכל יותר הגוף יזכור את הכמות הקטנה שהתרגל אליה והעודפים יהפכו לשומן.


בשיטה הסינית המבוקרת הגוף יתחזק וידע גם להבא איך לעכל ולפרק נכון את המזון ותימנע השנות של השמנה.



AddThis

Bookmark and Share